30.04.2024
Inspiracje

6 brandingów, które wiedzą, jak wykorzystać materiały drukowane do promocji

W dzisiejszym świecie pełnym cyfrowych bodźców drukowane materiały wciąż pozostają niezwykle skutecznym narzędziem w budowaniu świadomości marki i przekazywaniu jej przesłania. Oto kilka inspirujących przykładów, jak wykorzystać materiały drukowane do promocji firmy.

1. Barnding z przesłaniem

Czasami najmocniejsze marki to te, które mają do powiedzenia coś więcej niż tylko produkty czy usługi. Wykorzystując drukowane materiały, możesz wyrazić i wzmocnić przesłanie swojej marki. Zobacz inspirujący projekt „Learning by Helping”, który pokazuje, jak istotne jest połączenie treści z estetyką, tworząc niezapomniany brand experience.

biały plakat wielkoformatowy z różowymi niebieskimi i żółtymi elementami
© Carolina Vázquez García

2. Zwierzęce zwycięstwo

Marki zwierzęce stoją zazwyczaj przed dość trudnym wyzwaniem, aby odróżnić się od konkurencji. Nie wystarczy tylko zdjęcie słodkiego pieska, aby przyciągnąć uwagę. Jednak ten branding poradził sobie świetnie.

kolorowe plakaty z różnymi rasami psów
© Mano a Mano

W tym miejscu warto również przytoczyć kolejny przykład, tym razem od Kinoto Studio, w którym zachwyca dobór fontów i kolorów.

© Kinoto Studio

3. Look and feel!

Nie zapominaj o sile estetyki i wrażeń wizualnych. Projekt „El Luminoso Bar” to doskonały przykład, jak odpowiednio dobrany design drukowanych materiałów może oddać atmosferę i charakter Twojej marki, zapraszając klientów do wspaniałego doświadczenia.

© Luc Geoffroy

4. To, co na  zewnątrz też się liczy

Wykorzystaniu przestrzeni zewnętrznej jako platformy do promocji marki to naprawdę doskonały pomysł! Projekt „Parkette” udowadnia, że dzięki ciekawej ekspozycji okiennej, naklejkom i potykaczom, można przyciągnąć uwagę nowych klientów i zwiększając rozpoznawalność marki.

okno wystawowe sklepu, widok z ulicy
© Kinoto Studio

5. Opakowanie z charakterem

Opakowania to nie tylko sposób na przechowywanie produktów — mogą one także stanowić potężne narzędzie marketingowe. Projekt „Children’s cosmetics Packing Illustration” pokazuje, jak kreatywne i przemyślane opakowanie może wyróżnić Twoją markę na półce sklepowej i przyciągnąć uwagę klientów. A zaprojektowanie na opakowaniu prostej łamigłówki to doskonały sposób, aby zostać w pamięci klientów na dłużej.

© Irina Drazhina

6. Kolorowy magazyn, który zachwyca

Nie bój się eksperymentować z kolorami i wzorami w swoich drukowanych materiałach. Wystarczy spojrzeć na projekt kolorowego magazynu od Hybrid Design, aby zobaczyć, jak wyraziste kolory mogą przyciągać uwagę czytelników i wyróżniać Twoją markę z tłumu.

© Hybrid Design

Wykorzystaj te inspiracje, aby stworzyć niezapomniane drukowane materiały promocyjne, które nie tylko przyciągną uwagę, ale także wzmocnią i rozwiną Twoją markę. 

Magdalena Szafrańska

Copywriterka, Social Media Specjalistka

Pasjonatka komunikacji, social mediów i poligrafii. Kreuje, wyjaśnia i dba o to, by świat (poli)graficzny nie miał przed czytelnikami tajemnic.