01.03.2023
owijki na opakowania
Opakowania

Dieta pudełkowa, czyli jak ze smakiem reklamować żywność

Dostawa jest jednym z najważniejszych aspektów funkcjonowania cateringów dietetycznych. To ona wpływa na doświadczenia klientów, sprawiając, że zamówione jedzenie może smakować jeszcze lepiej. Opakowania czy papierowe torby chronią dania w trakcie transportu i są pierwszą rzeczą, jaką widzi klient. Odpowiednio zapakowane, pyszne posiłki są to podstawa powodzenia w branży cateringowej. Sprawdź, jak ze smakiem reklamować żywność i osiągnij sukces.

opakowania żywności

Każdy klient cateringu dietetycznego pragnie otrzymać smaczne dania. Jednak smak to nie tylko dobre doprawienie potraw, ale również prezentacja. Najznakomitsze restauracje dobrze wiedzą, że jest ona kluczowa w odbiorze jedzenia i stanowi o prestiżu. Tak samo jest w przypadku wszelkich diet pudełkowych. Liczy się nie tylko smak i ilość kalorii, ale również oprawa. Ładnie zapakowanie i bezpiecznie dostarczone posiłki to klucz do sukcesu.

Dlaczego warto zadbać o opakowanie

Opakowanie to niezawodne narzędzie marketingowe, a korzyści płynące z atrakcyjnych wizualnie opakowań są większe, niż mogłoby się wydawać. Nie bez powodu opakowanie nazywane jest „cichym sprzedawcą”. Pudełko nie tylko chroni żywność w czasie transportu, ale również jest świetnym sposobem komunikacji firmy z klientem. Przekazuje mu najważniejsze informacje praktyczne, jak i wartości firmy. Dlatego warto zadbać, aby było ono spójne z jej wizją i reprezentowało ją jak najlepiej. Udany packvertising może znacząco wpłynąć na renomę firmy, a w konsekwencji zwiększyć sprzedaż.

Zaprojektuj swój branding cateringowy i odnieś sukces

Jeśli chcesz ekscytować klientów i stworzyć naprawdę udany catering, warto zadbać, aby Twoje pyszne dania dostarczane były w równie smakowitych opakowaniach. Zagłębiając się w projektowanie opakowań, badania jednoznacznie wskazują, że atrakcyjnie dostarczone posiłki powodują aktywność w mózgu związaną z nagrodami. Natomiast źle zaprojektowane opakowanie może wywoływać negatywne emocje, a tego nie potrzebujesz, jeśli chcesz, aby Twoi klienci wybrali Cię spośród wielu konkurentów. Zastanów się, jak chcesz, aby ludzie postrzegali Twoją markę i stwórz opakowania, które najlepiej wyrażą Twoją ideę. Nie zapomnij również o jakości. Rodzaj materiałów i jakość nadruku są równie ważne, jak sam projekt.

opakowanie żywności

Jako że żywność dostarcza się w specjalnie zamkniętych pudełkach (często plastikowych), nie zawsze istnieje możliwość ich spersonalizowania. Jednak istnieje kilka sposobów na to, aby uatrakcyjnić moment dostawy. Możesz wydrukować specjalne spersonalizowane obwoluty, zadbać o spersonalizowane torby czy opakowania zbiorcze dla Twoich dań. Warto też pomyśleć o indywidualnych etykietach naklejanych na plastikowe opakowania. Im bardziej atrakcyjne opakowanie, tym często smaczniejsze danie.

Zainspiruj się! 8 niezwykłych projektów opakowań żywności

Żeby ułatwić Ci zadanie, zebraliśmy kilka niezwykłych i oryginalnych projektów dotyczących żywności i cateringów dietetycznych. Te przykłady pokazują, że zamówienie diety pudełkowej, może przynieść klientowi podwójną korzyść. Nie tylko zadowoli to jego podniebienie, ale również będzie przyjemnością dla oczu.

Góra obfitości 

Ta marka zdecydowanie potrafi się wyróżnić. Ich ciekawe, oryginalne i kolorowe opakowania są świeże i zabawne, podobno tak samo, jak ich posiłki. Firma Gobble produkuje zestawy posiłków, które można przyrządzić na jednej patelni. Wszystkie składniki są przygotowane, tak aby od razu były gotowe do użycia na tej patelni. Nic tylko kosztować.

opakowania żywnośćCopyrights: Travis Ladue i Jacob Trahan, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj

Małe co nieco

SMMOX to marka, która przygotowuje smaczne i zdrowe posiłki dla dzieci. Ich identyfikacja wizualna jest wesoła i kolorowa i pasuje przyświecającej im idei. Użyte kolory i fonty nawiązują do kreskówek, które dzieci tak kochają.

opakowania żywnośćCopyrights: Sarah Agh, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj

Aż chce się jeść

Feel the Meal to catering dietetyczny, który zapewnia szeroki wybór posiłków dostarczanych prosto do domu. Ideą marki było, aby nie traktować diet tak poważnie, a raczej dać sobie czas na wdrożenie nowych nawyków żywieniowych do codziennego życia, dlatego ich celem była lekka identyfikacja wizualna, która byłaby daleka od całej powagi otaczającej fitness i diety. Chyba im się to udało, czyż nie?

opakowania żywnośćCopyrights: Natalia Żerko, Kommunikat i Kuba Enzowski, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj

Klasyczne pyszności

Ten katering dietetyczny wyróżnia prostota i współczesne podejście do marketingu. Użycie fotografii w swojej identyfikacji wizualnej i skupienie się na ludziach i ich odczuciach, kiedy spożywają przygotowane przez nich posiłki, to wyjątkowo dobry pomysł. Zgadzasz się?

opakowania żywnośćCopyrights: SAINT URBAIN, Genaro Garmilla i Alex Ostroff, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj.

billboard - catering dietetyczny

Smakowita czerń i biel

Taki minimalizm nigdy się nie nudzi. Klasyczna czerń i biel podana w wykwintny i przemyślany sposób. 

opakowania żywnośćCopyrights: Formascope, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj. 

opakowania żywność

Pastelowe pyszności

Identyfikacja wizualna marki Yogo jest subtelna i radosna. Ich pudełka i opakowania wyglądają równie smacznie, jak zapewne ich produkty. Aż chce się jeść.

opakowania żywnośćCopyrights: Mihyeon Bae, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj. 

M jak mniam?

Ten branding przygotowany dla cateringu ze zdrową żywnością wyróżnia się swoją siłą. Ciemne kolory etykiet, nawiązania do siłowni oraz smakowicie wyglądające dania tworzą spójną całość.

opakowania żywnośćCopyrights: Manuscule Studio, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj. 

Opakowania z pomysłem

Tworząc własne opakowania, możesz nie tylko postawić na wizualną jakość, ale również wziąć pod uwagę praktyczny aspekt. Te dwa projekty poniżej perfekcyjnie łączą ze sobą obie te rzeczy. Spójrz tylko na to wielofunkcyjne opakowanie przygotowane specjalnie do dań na wynos.

opakowania żywnośćCopyrights: Vilna Orrenmaa, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj. 

Kolejnym przykładem połączenia użyteczności i niezwykłego designu jest opakowanie przygotowane przez Emirates Airlines. Tak dostarczone produkty na pewno przykują uwagę i zachwycą klientów.

opakowania żywnośćCopyrights: Megan Mak, a cały projekt możesz zobaczyć tutaj.

Zamów własne materiały reklamowe

Jako drukarnia świadczymy kompleksowe usługi dla naszych klientów. Możemy wydrukować Twoje opakowania, torby papierowe, etykiety i wiele, wiele więcej. Wszystko zgodne z Twoją wizją i pomysłem. Zapewniamy również wsparcie w procesie tworzenia i projektowania własnych materiałów reklamowych oraz pomagamy w doborze surowców i technik druku. Skontaktuj się z nami: offer@coloursfactory.pl

Magdalena Szafrańska

Copywriterka, Social Media Specjalistka

Pasjonatka komunikacji, social mediów i poligrafii. Kreuje, wyjaśnia i dba o to, by świat (poli)graficzny nie miał przed czytelnikami tajemnic.