22.02.2024
Dziewczyna w sklepie odzieżowym, trzymająca w rękach niebieską marynarkę
Reklama wewnętrzna

Jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego

Jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego? To pytanie nurtuje pewnie i Ciebie, jeśli chcesz zyskać lojalnych klientów i budować pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów. Sprawdź, jak przyciągnąć klientów, dzięki odpowiedniej strategii. Dowiedz się również, jak materiały poligraficzne wpływają na odbiór sklepu stacjonarnego.

Właściwie zaaranżowana przestrzeń sklepowa zachęca do zakupów

W każdym sklepie niezwykle istotne jest odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni. Nie powinna ona być zbyt zagracona ani utrudniać swobodnego poruszania się. Zatłoczone regały, między którymi trzeba się przeciskać, oraz stojaki z wieszakami, które można potrącać, z pewnością zniechęcą każdego klienta, nawet jeśli oferowane produkty są interesujące i atrakcyjne.

Sklep sportowy. Napierwszym planie manekin trzymający piłkę do koszykówki. W tle duży podświetlany plakat znanego koszykarza.

Co jest potrzebne do zbudowania idealnej przestrzeni zakupowej?

Przede wszystkim wiedza. Jeśli nie masz pewności jak zorganizować przestrzeń sklepową, zacznij od poznania potrzeb klientów. Obserwuj, notuj i analizuj. W którą stronę kieruje się większość klientów po wejściu do sklepu? Na co pierwsze zwracają uwagę? Co wydaje im się najbardziej przeszkadzać? Wykorzystaj zaobserwowane wzorce zachowań klientów i opracuj mapę doświadczeń klienta. Pozwoli Ci stworzyć przyjazną przestrzeń w swoim sklepie stacjonarnym i przyciągnąć klientów.

Wprowadź czytelne systemy oznaczeń dzięki materiałom poligraficznym

Jeśli zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego, to zacznij od zorganizowania przyjaznej przestrzeni sklepowej. Dobrze oznaczone sekcje sklepu oraz jasne etykiety na produktach ułatwią klientom znalezienie tego, czego szukają. Wykorzystaj naklejki podłogowe oraz fototapety do tworzenia konkretnych działów. Natomiast banery i duże plakaty pozwolą Ci podkreślić te produkty, na których sprzedaży zależy Ci najbardziej. Dołóż do tego dobre oświetlenie towaru i łatwo dostępną ekspozycję i masz gotowy przepis na zwiększenie komfortu zakupów, co sprawi, że klienci będą chętniej wracać do Twojego sklepu.

Dziewczyna w supermarkecie, przechodząca z wózkiem sklepowym między półkami

Zadbaj o atrakcyjną witrynę sklepową

Witryna sklepowa to pierwszy punkt kontaktu z klientem, dlatego tak istotne jest, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. To nie tylko prezentacja najlepszego towaru, ale także oryginalny i nietuzinkowy sposób jego wyeksponowania. Kluczowe jest znalezienie przyciągającego oko akcentu, który zatrzyma klienta na chwilę, gdy będzie w biegu. To właśnie visual merchandiserowie specjalizują się w komponowaniu aranżacji witryn, które są zauważalne. Jednak nawet jeśli nie korzystamy z ich usług, warto pamiętać o kilku istotnych zasadach. Witryna nie powinna być przeładowana — zasada „mniej znaczy więcej” sprawdzi się w każdym przypadku. Postaw na jakość rozwiązań, Kluczowe jest również podkreślanie promocji i nowości. Warto również czasami puścić wodze fantazji, bo w końcu wygrywa ten, kto potrafi zaskoczyć.

witryna sklepowa z manekinami i dużym plakatem/banerem reklamującym promocje

Co jeszcze przyciąga klientów do sklepu stacjonarnego?

To, co zdecydowanie pomoże Ci przyciągnąć klientów nowych oraz zdobyć klientów powracających to nie tylko możliwość zbudowania idealnej przestrzeni zakupowej, ale również atmosfera w sklepie. Opracuj mapę doświadczeń klienta, aby wiedzieć, w jaki sposób wystrój sklepu stacjonarnego oraz jakość obsługi klienta wpływają na jego postrzeganie. Pamiętaj, że doświadczenia negatywne pamiętamy lepiej i dłużej niż te pozytywne. W sklepie stacjonarnym nie liczy się tylko możliwość testowania produktów, ale wszystkie inne elementy, które wpływają na doświadczenia zakupowe konsumentów. Wystrój, oświetlenie, użyte kolory, muzyka i jakość obsługi klienta to czynniki, które również warto wziąć pod uwagę.

Wykorzystaj moc budowania doświadczeń zakupowych klientów

Jak przyciągnąć klientów do sklepu stacjonarnego? Jednym z czynników jest stworzenie przestrzeni, w której klienci przebywają chętnie i dobrze się czują. Podstawową są pozytywne skojarzenia, dlatego zacznij od budowania doświadczeń zakupowych klientów, które na długo pozostaną im w pamięci.

Dwie dziewczyny w sklepie przymierzające buty.

Jeśli chcesz zyskać lojalnych klientów, zainwestuj w wysokiej jakości obsługę klienta

Jakość obsługi klienta ma znaczący wpływ na konsumentów. Dobry kontakt z obsługą klienta i fachowe doradztwo to klucz do zyskania lojalnych klientów. Upewnij się, że personel jest przyjazny, pomocny i kompetentny. To sprawi, że klient poczuje się zaopiekowany i z większą chęcią wróci do Twojego sklepu następnym razem. Dla klientów, którzy chcą przetestować produkty przed zakupem, udostępnij testery kosmetyków oraz stwórz przestrzeń, w której będą mogli wypróbować różne produkty. W sklepach odzieżowych dobrze sprawdzi się przestronna przymierzalnia. To pomoże im podjąć decyzję zakupową i zwiększyć zaufanie do Twojej marki.

Magdalena Szafrańska

Copywriterka, Social Media Specjalistka

Pasjonatka komunikacji, social mediów i poligrafii. Kreuje, wyjaśnia i dba o to, by świat (poli)graficzny nie miał przed czytelnikami tajemnic.