04.04.2024
Druk reklamowy

Dlaczego warto wykorzystać naklejki w promocji Twojej marki?

Naklejki w różnych formach otaczają nas niemal wszędzie w codziennym życiu. Ze sporą skutecznością przykuwają naszą uwagę i w ciekawy sposób reklamują dziesiątki firm, usług i marek. Choć mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego niż stworzenie naklejki reklamowej, to jednak wiele osób popełnia błędy, jeśli chodzi o ten sposób na promocję. Dowiedz się jak właściwie wykorzystać folie samoprzylepne do promocji własnej firmy.

Projekt naklejki reklamowej — czyli jak zainteresować odbiorcę?

Na co dzień jesteśmy otoczenie wszelakimi reklamami, dlatego też najlepiej, aby nasza naklejka wyróżniała się na tle innych. Najpopularniejszym motywem umieszczanym na naklejkach reklamowych jest logo firmy. Jeśli jednak nasze logo nie jest bardzo charakterystyczne lub oryginalne, niestety ma niewielkie szanse na zapamiętanie przez odbiorcę. Projektując naklejki reklamowe, warto popracować nad projektem, aby był unikalny — może to być przykuwająca wzrok grafika, żart, gra słowna czy ciekawy kształt naklejki. Oprócz tego nie możemy zapominać, aby wybrane elementy przekazu jednocześnie nawiązywały do działalności marki.

naklejka na lodówce

Naklejki reklamowe — jak się wyróżnić?

W stworzeniu idealnego projektu pomogą nam odpowiedzi na kilka pytań:

1. Gdzie zamierzasz umieścić naklejki reklamowe? 

Czy będzie to gratis do zamówienia, lada a może witryna sklepowa? Każde z tych miejsc jest inne, tym samym Twoja naklejka może być narażona na zmienne warunki, które powinniśmy wziąć pod uwagę przy projektowaniu. Umiejscowienie naklejki ma też niemałe znaczenie w przypadku rodzaju folii i kleju. Do wyboru masz wiele rodzajów folii samoprzylepnych (folię monomeryczną (połysk i mat), OWV, wylewaną, szronioną, adhezyjną lub easy dot). Możesz też zdecydować się na wersję zwykłą lub odblaskową.

Zobacz także: Kiedy warto wybrać folię z klejem kropelkowym (Easy Dot)

2. Jaka jest nasza grupa docelowa?

Czy są to wszyscy klienci, klienci premium, kontrahenci albo nasi pracownicy? W każdym z wymienionych przypadków naklejki reklamowe będą różnić się między sobą. U kontrahentów warto postawić na klasyczny, oszczędny w formie profesjonalizm. Zupełnie inaczej wyglądać będą naklejki przeznaczone dla pracowników czy umieszczone w przestrzeni biurowej, gdzie można pokusić się o użycie żargonowych określeń czy wewnętrznych nawiązań do śmiesznych sytuacji.

3. Jaki jest cel naklejki?

Czy Twoja naklejka ma przypominać o czymś (np. o nowościach)? A może dziękować za zakup, budować świadomość marki czy zachęcać do obserwowania na social mediach? Każdy z tych celów wymaga innego rodzaju komunikatu, który powinien pasować do designu naklejki.

Gdy opracowaliśmy wszystkie odpowiedzi, przygotowanie projektu naszych naklejek reklamowych powinno pójść gładko, a stworzone materiały reklamowe będą dobrze spełniać swoją funkcję i wpisywać się w założenia marki.

Magdalena Szafrańska

Copywriterka, Social Media Specjalistka

Pasjonatka komunikacji, social mediów i poligrafii. Kreuje, wyjaśnia i dba o to, by świat (poli)graficzny nie miał przed czytelnikami tajemnic.