22.11.2022
22.11.2022
Bez kategorii

Reklama wewnętrzna w sklepie stacjonarnym. Poznaj 8 najlepszych nośników

Reklama wewnętrzna ma moc przyciągania. Jest to sposób komunikowania się z gośćmi podczas pobytu w Twojej siedzibie, a jej celem jest przekazywanie informacji o obecnej ofercie, marce czy sezonowych akcjach promocyjnych. Rodzajów reklamy indoorowej jest wiele. Poznaj najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej i wykorzystaj je do promocji własnego biznesu.

Co to jest reklama wewnętrzna. Poznaj definicję

Reklama wewnętrzna to taki rodzaj reklamy, w której wiadomości i ogłoszenia dotyczące towarów, wydarzeń lub usług są publikowane na zamkniętym obszarze, wewnątrz obiektów. Prościej mówiąc, wszelkie plakaty, banery czy totemy reklamowe, które widzisz na co dzień  w supermarketach, kawiarniach czy na dworcach autobusowych, będą przykładami reklamy wewnętrznej. Ważny w tej formie promocji, jest fakt, że Twoi odbiorcy powinni już być przynajmniej częściowo zaangażowani. To ją przede wszystkim odróżnia od reklamy zewnętrznej, w której różne firmy walczą o uwagę w tym samym czasie i w miejscach ogólnie dostępnych.

Reklama indoorowa — dlaczego warto ją stosować

Reklama wewnętrzna ma wiele zalet, a najważniejsze z nich to fakt, że:

– Z łatwością dociera do odbiorców docelowych – jako że Twoja reklama wyświetlana jest w punkcie sprzedaży, dociera do odbiorców, którzy są realnie zainteresowani Twoją ofertą.

– Ma silny poziom retencji –  reklamy indoorowe generują zdecydowanie wyższy poziom retencji niż tradycyjne kampanie marketingowe. Co więcej, średni czas ich oglądania wynosi od jednej do trzech minut.

– Dają nieograniczone pole dla Twojej kreatywności — jako że reklama znajduje się wewnątrz Twojego sklepu, możesz tworzyć  innowacyjne, kreatywne i sprytne kampanie promocyjne. 

Warto też podkreślić fakt, że reklamy wewnętrzne mogą zawierać zdecydowanie więcej tekstu niż reklamy zewnętrzne. Dzięki temu możesz lepiej przedstawić swoją ofertę, wymyślić chwytliwy slogan i w ten sposób jeszcze lepiej zachęcić swoich klientów do skorzystania z oferty.

Reklama wewnętrzna — najlepsze nośniki dla sklepu stacjonarnego

Tylko jak wybrać najlepszą formę reklamy wewnętrznej dla Twojej firmy? Podstawą jest poznać dostępne możliwości, a następnie dopasować je do swojej powierzchni. Jeżeli mamy mały sklep, wielki baner może przytłoczyć, więc w takim przypadku lepiej sprawdzi się podświetlany napis przestrzenny lub plakat. W przypadku dużych powierzchni możemy zdecydować się na standy czy fotościanki. Poznaj najpopularniejsze formaty reklamy indoorowej.

1. Banery i plakaty

Użycie banerów i plakatów jest jedną z najbardziej elastycznych form promocji. Oba te nośniki są łatwe w montażu, więc można dziki nim zmieniać wystrój sklepu i dostosowywać go do sezonowych i okolicznościowych promocji. Baner lub plakat świetnie sprawdzi się umieszczony w strategicznym miejscu. Co więcej, ich największą zaletą jest mnogość formatów, dzięki czemu dobierzesz odpowiednią wielkość do swojego pomieszczenia.

plakat/baner

2. Napisy przestrzenne 

Logotypy i napisy przestrzenne to kolejny z wyjątkowych nośników reklamy wewnętrznej, które sprawdzą się w sklepie stacjonarnym. Nie musisz ograniczać się tylko do logo czy nazwy firmy. Dzięki nim możesz przekazać wartości marki czy ideę, która jej przyświeca. Napisy przestrzenne wykonane są najczęściej z plexi, którą możesz dodatkowo podświetlić. W ten sposób stworzysz wyjątkową atmosferę w swoim sklepie, a Twój przekaz na pewno zostanie dostrzeżony.

napis przestrzenny

3. Backlight

Backlight to specjalny nośnik reklamowy podświetlany od tyłu. Dzięki temu, że materiał przepuszcza światło, Twoja reklama jest widoczna w zarówno w dzień, jak i w nocy. Jednak backlight świetnie sprawdza się również jako reklama wewnętrzna. Dzięki niemu możesz stworzyć atrakcyjne i klimatyczne wnętrze.  Zobacz poniżej, jak je wykorzystano w sklepie The Armoury!

Copyright: Christopher Massaro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały projekt możesz znaleźć tutaj.

4. Totemy reklamowe

Totemy reklamowe, nazywane również nakładkami na bramki sklepowe, to świetny sposób na stworzenie zupełnie nowego i zapraszającego wejścia. Możesz stworzyć totemy, które będą na stałe witać Twoich gości lub zmieniać je zgodnie z sezonową promocją. Bramki sklepowe to dodatkowy nośnik reklamy, który warto wykorzystać do swoich celów promocyjnych.

totemy reklamowe

5. Standy

Standy reklamowe to nośniki reklamy wewnętrznej, które nie posiadają określonych kształtów i wymiarów. Innymi słowy, możesz stworzyć stand, który będzie odzwierciedlał Twoją firmę, markę czy informował o aktualnej promocji. Masz tutaj całkowitą dowolność w projektowaniu swojego standu. Nośnik ten sprawdzi się w każdym sklepie i może być wykorzystany do każdej kampanii marketingowej.

standy przestrzenne

6. Naklejki podłogowe

Naklejki podłogowe to niezastąpiony nośnik reklamy wewnętrznej, ponieważ dają szerokie możliwości komunikacyjne. Dzięki nim z łatwością poinformujesz klientów o nowej promocji, przy okazji wskazując im drogę do przecenionych produktów. Są też niezastąpione w celach dekoracyjnych czy też wizerunkowych. Są one również świetnym uzupełnieniem szerokich kampanii reklamowych.

7. Tablice informacyjne

Tablice informacyjne w sklepie to często rzecz niezbędna. Informują one klientów, gdzie są kasy, przebieralnie czy toalety Mało kto pamięta, że mogą być one również nośnikiem reklamy wewnętrznej. Stwórz swoje tablice w kolorach brandowych albo umieść na nich logo firmy. Możesz również się pokusić o bardziej kreatywne projekty. Wszystko zależy od tożsamości marki i wystroju Twojego sklepu.

Copyright: Payoda Studio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały projekt możesz zobaczyć tutaj.

8. Metki, wieszaki i inne małe akcesoria

Ostatnią niezastąpioną formą reklamy wewnętrznej w sklepie stacjonarnym są małe akcesoria, z którymi ma styczność klient. Wieszaki, metki czy torby na zakupy z nadrukowanym logo to również nośniki, które pozwolą Twojej marce wyróżnić się na tle konkurencji i sprawia, że kupujący Cię zapamiętają.

wieszaki i torby papierowe
Copyright: Why Run visual

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały projekt możesz zobaczyć tutaj.

 

magdalena.szafranska

Ostatnie artykuły