14.12.2022
14.12.2022
Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna dla sklepów i kawiarni

Podczas gdy niektóre rodzaje reklamy zewnętrznej mają na celu przyciągnięcie uwagi szerokiego grona konsumentów, reklama w miejscu sprzedaży jest nieco bardziej szczegółowa. Jej celem jest zwrócenie uwagi klientów i przechodniów, którzy już znajdują się w pobliżu danego sklepu czy kawiarni. Dowiedz się, dlaczego reklama zewnętrzna w miejscu sprzedaży działa i jak możesz ją wykorzystać do promocji własnego biznesu.

Reklama zewnętrzna w punkcie sprzedaży — dlaczego działa?

Reklama w punkcie sprzedaży jest dość skuteczna, ponieważ grupa docelowa i tak ma zamiar dokonać zakupu, co oznacza, że jest bardziej otwarta na sugestię. Ważne, aby produkty danej marki były starannie dobierane, aby zainteresować kupującego. Dobrą praktyką jest również eksponowanie wszelkich promocji czy przecen. Promując produkt będący edycją limitowaną lub specjalną, masz większe szanse zachęcić przechodniów do wejścia do Twojego sklepu czy kawiarni. Swoista presja polegająca na możliwości skorzystania z oferty tylko „tu i teraz” może przekonać konsumenta, że ​​natychmiastowy zakup produktu leży w jego najlepszym interesie.

plakaty na witrynie sklepowej

Poznaj możliwości promocji własnego biznesu

Reklama zewnętrzna dla sklepów detalicznych obejmuje również ekspozycję umieszczoną w pobliżu wejścia. Podstawą reklamy zewnętrznej dla każdego biznesu są loga i napisy przestrzenne. Umieszczone nad wejściem do sklepu czy kawiarni, informują klienta o danym miejscu i zapraszają. Kolejną często wykorzystywaną metodą promowania punktu sprzedaży są naklejki umieszczone na witrynie sklepowej, dzięki którym można łatwo zaakcentować sezonowe wyprzedaże. Do skutecznych przykładów reklamy zewnętrznej należą również tablice typu A (potykacze), flagi, banery czy plakaty. Warte rozważenia są również znaki chodnikowe, które zwiększają prawdopodobieństwo, że pieszy spojrzy na witrynę Twojego sklepu lub kawiarni.

Najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej dla sklepu lub kawiarni

Warto przyjrzeć się bliżej każdemu nośnikowi, tak aby wybrać ten najlepszy dla Twojego biznesu.

Logotypy i napisy przestrzenne

Litery z plexi, pcv lub dibondu są elegancką formą reklamy, która przyciąga wzrok przechodniów. Szyldy wykonane przy użyciu logotypów, napisów lub grafik przestrzennych zwracają uwagę i są bardzo efektowne. Wpływają  na rozpoznawalność firmy i są jej świetnym wyróżnikiem. Możesz wzmocnić swoją widoczność poprzez zastosowanie podświetlenia LED, które podkreśli trójwymiarowość napisu lub tabliczki i sprawi, że będą one zauważalne również w nocy.

logotypy

Plakaty

Plakat jest jednym z najczęściej wykorzystywanych środków komunikacji do promocji nowego produktu lub usługi, ale także do zakomunikowania wydarzenia, wyjątkowej oferty lub inauguracji sklepu. Mały plakat przy wejściu do punktu sprzedaży lub duży na zewnątrz przyciągnie uwagę przechodniów i potencjalnych klientów. Plakat to jeden z najpopularniejszych nośników reklamy, który świetnie się sprawdza zarówno w sklepach, jak i kawiarniach lub restauracjach.

Naklejki na witryny sklepowe

Niezależnie od tego, czy chodzi o firmę, sklep, czy kawiarnię — z pewnością potrzebujesz regularnej komunikacji i możliwości informowania potencjalnych klientów. W tym celu naklejki na witryny sklepowe są niezastąpione. Nalepki na szyby to wszechstronne i niedrogie środki komunikacji. Nie tylko informują o godzinach otwarcia i o aktualnych promocjach, ale również zdobią witrynę sklepu lub firmy. Estetyka Twojej wystawy wyróżni Cię na tle konkurencji, dlatego postaw na ciekawy projekt i wysokiej jakości naklejki.

naklejki na szyby

Banery

Budowanie rozpoznawalności i widoczności marki przekłada się na długoterminowy sukces i większe przychody firmy. Rozpoznawalna marka wzbudza w odbiorcach zaufanie i pozytywne skojarzenia. Banery są idealnym wyborem, aby to osiągnąć. Widoczne już z daleka przyciągną klientów do punktu sprzedaży, a tym, którzy wcześniej o Tobie nie słyszeli, pozwolą Cię poznać. Baner reklamowy to nienachalna i atrakcyjna forma reklamy zewnętrznej.

Tablice typu A — potykacze

Tablica typu A, inaczej potykacz, to świetny sposób na poinformowanie potencjalnych klientów o nowej ofercie, zmienionych godzinach pracy czy atrakcyjnych rabatach. Tym bardziej że istnieje wiele rodzajów potykaczy. Możesz zdecydować się na tablicę z pcv i wydrukować na niej stałą informację np. o happy hour w Twojej kawiarni. Dobrym wyborem może również okazać się potykacz z tablicą kredową, która da Ci możliwość bieżącego zmieniania informacji.

potykacz, tablica typu APłyty

Płyty otwierają przed Tobą wiele możliwości, ponieważ są łatwe w obróbce i można je dowolnie zadrukować. Co więcej, bez problemu można je dociąć do wybranego, nawet najbardziej wymyślnego kształtu. Dzięki płycie możesz tworzyć wyjątkowe tablice, które na pewno zwrócą uwagę przechodniów. Co więcej, płyty są niezawodną formą reklamy zewnętrznej, gdyż są wyjątkowo odporne na warunki atmosferyczne.

magdalena.szafranska

Ostatnie artykuły