22.12.2022
Druk reklamowy

Broszura reklamowa — jak ją zaprojektować i wydrukować

Broszura reklamowa jest często spotykana na półkach lub ekspozycjach. Zawiera różnorodne informacje o firmie, wydarzeniu, kampanii, produkcie lub usłudze. I choć niektórym może się wydawać, że nie jest już ona potrzebna, to dobrze zaprojektowana broszura może być ważną częścią strategii marketingowej. Dowiedz się, jak wydrukować skuteczną broszurę reklamową.

Co to jest broszura reklamowa

Broszura reklamowa to coś więcej niż ulotka, a jednocześnie coś mniej niż katalog. Najmniejsza broszura swoim wyglądem może przypominać trójdzielną ulotkę składaną, a największa kilku stronicowy katalog zszywany. Broszury dostarczają klientom więcej informacji na temat produktu czy usługi niż klasyczne ulotki zachowując nadal podręczny format.

Dlaczego broszura reklamowa działa?

Efektowne materiały reklamowe mają na celu informowanie klientów, pokazanie wiarygodności firmy oraz wezwanie konsumentów do wykonania konkretnej czynności. Wyobraź sobie wyjątkową stylistkę paznokci, która tworzy mini katalog, aby zaprezentować swoje usługi. Czy jeżeli jej broszura będzie nieciekawa, klienci uwierzą w artystyczne zdolności stylistki? Zapewne nie. Broszury powinny pasować do wizerunku firmy i w jak najlepszy sposób przekazywać informacje dotyczące marki. Druk broszur reklamowych ma wiele zaleta, takich jak:

1. Broszury reklamowe są offlinowym odpowiednikiem social mediów! Mogą zawierać przydatne treści, zdjęcia i wezwanie do działania.

2. Dobra broszura reklamowa jasno i zwięźle wyjaśnia, czym zajmuje się firma.

3. Broszury reklamowe pokazują, co wyróżnia nas od konkurencji.

4. Broszury reklamowe dostarczają klientowi niezbędnych i użytecznych informacji, które ułatwiają mu podjęcie decyzji o zakupie.

5. Kreatywny i oryginalny projekt broszury dodatkowo podkreśli wyjątkowość Twojej marki.

Drukowanie broszur wpływa na postrzeganie Twojej firmy, wyróżnia Cię na tle konkurencji i pomaga klientom w podjęciu decyzji zakupowych.

Jak zaprojektować skuteczną broszurę reklamową

Projektowanie broszury to ważne zadanie, ponieważ jej celem jest zachęcenie klienta do skorzystania z Twojej oferty. Dobra broszura w zwięzły sposób przekazuje wszystkie najważniejsze informacje dotyczące usługi czy produktu, jest ciekawa i atrakcyjna wizualnie. Już na etapie projektowania broszury, warto zwrócić uwagę na 4 podstawowe aspekty, aby jak najlepiej dotrzeć do odbiorcy:

1. Określ cel broszury

Aby broszura była skuteczna, ważne jest, aby określić jej główny cel. Projekt Twojej broszury reklamowej jest w dużej mierze zależny od powodów, dla których chcesz ją stworzyć. Czy planujesz promocję nowego produktu lub usługi? A może otwarcie kolejnej placówki w nowej lokalizacji? Broszura to narzędzie komunikacji firmy z klientami, a więc wszystko, co umieścisz w broszurze, jest formą bezpośredniej komunikacji z odbiorcami. Warto dokładnie przemyśleć projekt i treść broszury — jeszcze przed zleceniem jej do druku.

2. Stwórz kreatywny i oryginalny projekt

W dzisiejszych czasach kreatywność jest szczególnie ważna. Aby wyróżnić się na tle niemałej konkurencji, postaw na oryginalny i niepowtarzalny design. Pomyśl o projekcie, który wyróżni spośród innych materiałów i zachęci odbiorców do przeczytania właśnie Twojej broszury.

3. Dobierz odpowiednią kolorystykę i fonty

Dobry projekt broszury to również właściwie dobrane fonty i kolorystyka. Pamiętaj, aby nie przesadzać z liczbą użytych krojów pisma. Broszury, w których użyto wielu fontów, są nie tylko mało estetyczne, ale też nieczytelne. Warto również dobrze przemyśleć barwy wykorzystane w projekcie ulotki. Jeśli firma ma charakterystyczne kolory, użyj ich. Jeśli natomiast dopiero szukasz odpowiedniego koloru,  zapoznaj się ze znaczeniem kolorów w marketingu.

4. Zadbaj o konkretny przekaz

Ostatnią częścią procesu projektowania ulotki jest jej treść. Pamiętaj, że Twoja broszura reklamowa to nie książka, więc nie ulegnij pokusie opisania wszystkich dokonań i sukcesów Twojej firmy. Zbyt wiele informacji spowoduje tylko zamieszanie i osłabi jej marketingową siłę. Broszury powinny w czytelny sposób przekazywać najważniejsze informacje. Zaprojektuj je tak, aby zwięźle przekazywały najważniejsze wartości i cele marki. Unikaj skomplikowanych słów, aby czytelnicy mogli łatwo zrozumieć Twój przekaz. Dodatkowo podkreśl tytuł broszury reklamowej. Jej nagłówek powinien jasno wskazywać, jaki produkt lub usługa jest oferowana. I co najważniejsze, dodaj wezwanie do działania. Bez względu na to, w jak świetny sposób zaprojektujesz swoją broszurę, jeśli nie zawiera ona konkretnego wezwania, nie osiągnie swojego głównego celu. Nawet jeśli masz przyciągającą wzrok broszurę, wskazane jest zmotywowanie czytelników do skontaktowania się z Tobą lub wypróbowania tego, co oferujesz.

Druk broszur — wszystko, co musisz wiedzieć

Zlecając swoją broszurę reklamową do druku, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Przede wszystkim poznaj dostępne formaty i rodzaje papieru. W marketingu cienki papier broszurowy jest odpowiednikiem słabego uścisku dłoni. Dlatego, aby zrobić dobre wrażenie i zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, zwróć uwagę na jakość podłoża. Zastanów się również nad technologią druku broszur. Jednak niezależnie czy zdecydujesz się na druk cyfrowy, czy offsetowy, liczy się finalny efekt. Dobierz taką technikę, która zapewni Ci najwyższą jakość.

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy o druku, nie przejmuj się. Skontaktuj się z nami, a nasz dział handlowy chętnie odpowie na wszystkie Twoje pytania. Pomożemy Ci zgłębić tajniki naszej oferty oraz podpowiemy Ci, w jaki sposób przygotować pliki do druku. Daj znać, jeśli szukasz zaufanego partnera, który zagwarantuje Ci dobrej jakości wydruki, i który wie, jak ułatwić Ci pracę: offer@coloursfactory.pl

Magdalena Szafrańska

Copywriterka, Social Media Specjalistka

Pasjonatka komunikacji, social mediów i poligrafii. Kreuje, wyjaśnia i dba o to, by świat (poli)graficzny nie miał przed czytelnikami tajemnic.