10.02.2022
Reklama wewnętrzna

Jak wybrać podłoża do druków INDOOR’owych

- czyli co do czego w komunikacji wizualnej wewnątrz obiektów?

Zamknij oczy i wyobraź sobie, że wchodzisz do centrum handlowego, w którym usunięto wszystkie elementy komunikacji wizualnej. Chcesz znaleźć swój ulubiony sklep, ale nie wiesz, gdzie został przeniesiony i nie możesz namierzyć go po kolorowym szyldzie z nazwą. Zastanawiasz się, czy rozpoczęły się już promocje, ale nie znajdujesz czerwonych oznaczeń z napisem „SALE”. Czy to brzmi jak scena z dreszczowca? Z pewnością. Bo dreszcze to uczucie, którego właśnie doświadczasz. A teraz otwórz oczy i pomyśl, jak istotną funkcję pełnią materiały drukowane w przestrzeniach handlowych.

Jeżeli czytasz ten wpis, to zapewne zdajesz sobie z tego sprawę, jednak warto czasami zrobić krok wstecz i postawić się na miejscu klienta, aby jeszcze lepiej zrozumieć jego sposób myślenia i intencje zakupowe.

Zarówno w przypadku OUTDOOR’u, jak i INDOOR’u, to przyciągający uwagę projekt będzie grał główne skrzypce w walce o uwagę klienta. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana komunikacja stanie się bezużyteczna, gdy surowiec, na którym zostanie zrealizowana nie będzie odpowiednio dopasowany do jej przeznaczenia.

Jak więc wśród tylu dostępnych surowców wybrać ten idealny, spełniający wszystkie Twoje oczekiwania i podkreślający przekaz projektu?

 

Oto TOP 5 surowców twardych, które świetnie sprawdzą się w wewnętrznej przestrzeni handlowej:

 

  1. PVC twarde lub miękkie (spienione) (zw. potocznie PCV lub rzadziej PCW)

Ta wykonana z polichlorku winylu płyta, to jeden z najpopularniejszych surowców wykorzystywanych w drukach INDOOR’owych. PVC spienione to materiał bardzo lekki i łatwy w montażu. Jest podatny na kształtowanie i daje możliwość dwustronnego zadruku. Elementy na nim wydrukowane można przykleić do podłoża za pomocą taśmy dwustronnej lub np. podwiesić. Drugi rodzaj płyty PCV to jej twarda odmiana. Materiał ma jednolitą, nieporowatą strukturę. Sprawdzi się w miejscach wilgotnych lub mocno nasłonecznionych. Jest lekki, trwały i podatny na obróbkę, a technika bezpośredniego druku UV, pozwala uzyskać doskonałe odwzorowanie kolorów.

 

PVC idealnie sprawdzi się do takich produktów jak:

– tablice reklamowe,

– elementy przestrzenne – litery, logotypy,

– ekspozycje sklepowe,

– wobblery,

– prezentery reklamowe,

– szyldy, plansze.

 

Płyta PVC miękka dostępna jest w grubościach: 3, 5, 8 i 10 mm.

Płyta PVC twarda dostępne jest w grubościach: 0.2, 0.3, 0.4, 0.5, 0.7, 1 i 3 mm

 

  1. HIPS

Płyta HIPS to surowiec o naprawdę szerokim zastosowaniu, który zapewnia doskonałe odwzorowanie kolorystyczne i niepowtarzalny efekt. Jego najcieńsze wersje świetnie sprawdzą się podczas tworzenia podświetlanych liter przestrzennych. Właśnie dzięki zdolności do świetnego rozpraszania światła, często wybierana jest do produkcji kasetonów reklamowych. Płytę HIPS można używać także w pomieszczeniach o dużej wilgotności. Materiał można frezować do dowolnego kształtu i nawiercać w nim otwory.

 

HIPS idealnie sprawdzi się do takich produktów jak:

– szyldy i kasetony reklamowe,

– reklamy świetlne,

– reklamy i litery przestrzenne,

– wobblery.

 

 

 

Płyta HIPS dostępna jest w grubościach: 0.25, 0.5, 0.7, 1, 3 i 5 mm

 

  1. PLEXI

Nie da się ukryć, że w czasach pandemii COVID-19, płyta PLEXI święci triumfy. Jest już nie tylko nośnikiem reklamy i komunikacji, ale także zapewniającym bezpieczeństwo, niemal obligatoryjnym elementem wystroju wszystkich wnętrz handlowych i usługowych.

Ten popularny w komunikacji wizualnej surowiec można przycinać do dowolnego rozmiaru i kształtu, a także nawiercać w nim otwory. Jeżeli zależy Ci na świetnym odwzorowaniu kolorów, ważne jest zastosowanie białego poddruku. Pomijając kolor biały, można uzyskać półprzezroczystość i efekt witrażu.

Surowiec występuje w wersji bezbarwnej i mlecznej.

 

PLEXI idealnie sprawdzi się do takich produktów jak:

– tablice reklamowe i informacyjne,

– ścianki podświetlane,

– prezentery i stojaki,

– ekspozycje sklepowe,

– kasetony,

– osłony przy kasach w punktach handlowych lub w punktach obsługi klientów.

Płyta PLEXI dostępna jest w grubościach: 2, 3 i 5 mm

 

  1. DISPA®

Obecnie, w coraz większym stopniu, wykorzystywane są podłoża alternatywne do klasycznych płyt z tworzyw sztucznych np. plexi, czy PVC. Jednym z nich jest lekka, stabilna, sztywna, a co ważne w pełni ekologiczna – bo w 100% stworzona z papieru posiadającego certyfikat FSC® płyta DISPA®. Sprawdza się w przypadku wiszących reklam podsufitowych, displayów a także materiałów POS/POP. Można ją frezować do dowolnego kształtu. Po wykorzystaniu jest łatwa w utylizacji, ponieważ jest w całości biodegradowalna.

DISPA® to surowiec idealny do wszelkiego rodzaju krótkoterminowych i okazjonalnych akcji promocyjnych i reklamowych prowadzonych wewnątrz obiektów – łączy funkcjonalność, design oraz ekologię.

 

DISPA® idealnie sprawdzi się do takich produktów jak:

– tablice reklamowe,

– reklama podwieszana,

– elementy ekspozycji wewnętrznej,

– stojaki,

– przestrzenne elementy dekoracyjne.

 

Płyta DISPA® dostępna w grubości 3.8 mm.

 

  1. Płyty warstwowe z rdzeniem piankowym: KAPA® lub Stadur

Ostatnie już surowce w naszym zestawieniu – KAPA® i Stadur. Pierwszy z nich jest cienką płytą piankową o opatentowanej technologii spieniania, z której można tworzyć lekkie, a zarazem trwałe konstrukcje. Można ją frezować do dowolnego kształtu i nawiercać otwory. Doskonała jakość druku na płycie KAPA® pozwala na uzyskanie soczystych barw.

Płyta Stadur zaś to podłoże twarde, o dużej odporności, jednak bardzo lekkie. Bezpośredni druk UV pozwala uzyskać trwały wzór w intensywnych kolorach i fotograficznej jakości. Mimo sporej grubości płytę można frezować do dowolnego kształtu.

 

KAPA® lub Stadur idealnie sprawdzą się do takich produktów jak:

– logotypy, litery, czy cyfry przestrzenne,

– tablice reklamowe,

– tablice informacyjne,

– stojaki reklamowe,

– elementy dekoracyjne w przestrzeni handlowej.

 

Płyta KAPA® dostępna jest w grubości 5 mm.

Płyta STADUR dostępna jest w grubości 10 mm.

 

Wybór surowców twardych, które sprawdzą się w przestrzeni handlowej nie jest łatwy, jednak z tym zestawieniem i pomocą naszych doświadczonych ekspertów poligrafii, z pewnością wybierzesz podłoże idealne.

 

W następnym artykule przedstawimy TOP 5 surowców OUTDOOR’owych.

 

Masz dodatkowe pytania? Nie wiesz, które podłoże wybrać do Twoich realizacji? Chętnie rozwiejemy Twoje wątpliwości. Napisz: offer@coloursfactory.pl