Jak wynieść swoje produkty do rangi premium?
Wydruki premium to efekt starannie dobranych elementów, które nadają projektom wyjątkową elegancję. Poznaj trzy kluczowe obszary, które pozwolą podnieść jakość Twoich projektów do rangi premium oraz zainspiruj się udanymi projektami, aby lepiej zrozumieć, jak można wykorzystać te techniki w praktyce.
Co to są wydruki premium
Wydruki premium to rezultat starannie dobranych elementów, takich jak papier, uszlachetnienia i detale. Ich właściwa kombinacja daje Ci możliwość stworzenia projektu, który wyróżni na tle innych i będzie świadczył o Twojej firmie. Istnieje wiele produktów, które można zaliczyć do wydruków premium. Należą do nich między innymi:
- katalogi
- wizytówki
- plakaty
- ulotki i foldery
- zaproszenia
- notatniki i kalendarze
Wydruki, które promują firmę czy produkt, powinny prezentować się zgodnie z jej wizją i przywodzić na myśl właściwe skojarzenia. Materiały drukowane premium nie są obecnie zarezerwowane tylko dla marek luksusowych. Dzięki wielu możliwościom można uzyskać dobrany do marki efekt. Nowoczesne, eleganckie, a może futurystyczne? Niezależnie od celu, podpowiadamy jak podnieść Twoje wydruki do rangi premium.
Jak wynieść swoje produkty do rangi premium?
W świecie, w którym pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, jakość druku jest nieodłącznym elementem skutecznej komunikacji wizualnej. Wydruki premium nie tylko przyciągają wzrok, ale również oddają troskę o szczegóły i dbałość o jakość. Poznaj 3 kroki, które przyczynią się do awansu Twoich materiałów reklamowych na poziom premium.
1. Zacznij od podłoża
Podstawa dobrego wydruku to odpowiednio dobrany papier. Jego grubość i rodzaj znacząco wpływają na wrażenie dotykowe oraz ostateczny wygląd projektu. Wybierając papier o wyższej gramaturze, nadasz wydrukom solidności i luksusowego charakteru. Warto też zastanowić się nad rodzajem papieru. Aby podnieść wydruk do rangi premium, świetnie sprawdzają się papiery ozdobne, ponieważ cechuje je wyższa gramatura i występują w różnych wersjach kolorystycznych. Dobre podłoże sprawia, że projekt od razu przyciąga uwagę swoją jakością i prezentuje się wyjątkowo.
Ważne: Nie każdy papier można wykorzystać do stworzenia wydruków premium. W przypadku klasycznych podłoży drukowych, uszlachetnienia aplikuje się zazwyczaj na papierze kredowym.
2. Dobierz uszlachetnienia
Uszlachetnienia to kluczowy element, który podnosi wydruki na wyższy poziom. Można je porównać do efektów specjalnych w filmie, bo to dzięki nim prosta historia potrafi przemienić się w widowiskowe kino. Uszlachetnienia nadadzą blasku Twoim wydrukom i sprawią, że staną się one zapamiętywalne. Do standardowych form uszlachetnień należą foliowanie (folia matowa, błyszcząca, soft touch czy antyzarysowaniowa) oraz lakierowanie (lakier wybiórczy UV lub lakier 3D).
Ważne: Folią pokrywa się całą powierzchnię zadruku, natomiast lakier służy do eksponowania wybranych elementów graficznych. Obie te metody można łączyć, aby uzyskać jeszcze lepszy efekt.
Wśród uszlachetnień znajdziesz również folie 3D w wielu kolorach, takich jak złota, srebrna czy holograficzna. Kolorowe folie wybiórcze nadadzą blasku i podkreślą najważniejsze elementy projektu.
3. Zadbaj o elementy dodatkowe
Nie tylko podłoże czy uszlachetnienia sprawiają, że projekt nabiera charakteru premium. Elementy dodatkowe i wysokiej jakości wykończenia, nie tylko zwiększają funkcjonalność projektu, ale także wpływają na ogólny estetyczny efekt. Zainspiruj się poniższymi projektami, które doskonale pokazują, jak skutecznie wykorzystać uszlachetnienia i elementy dodatkowe, aby osiągnąć efekt premium
Jak wykorzystać uszlachetnienia w praktyce?
Oto kilka przykładów:
1. Folia soft touch podnosi wrażenia dotykowe wydruków. Po jej użyciu okładka twojego katalogu czy magazynu stanie się jedwabista w dotyku. Jest ona świetna dla branż, które pragną zapewnić całościowe, zmysłowe doświadczenia swoim klientom.
2. Matowa folia nadaje wydrukom eleganckiego i nowoczesnego charakteru. Warto do niej dodać wybiórczy lakier UV, który podkreśli kluczowe elementy projektu.
3. Lakier 3D nadaje wielowymiarowości projektom. Świetnie sprawdza się do tworzenia ciekawych okładek książek czy katalogów oraz papierowych toreb premium.
Przykładowe branże, w których sprawdzą się wydruki premium
Wydruki premium sprawdzą się dla wielu różnych branż. Jednak istnieją takie, dla których są one szczególnie dedykowane. Są to między innymi:
- Kosmetyki
- Motoryzacja
- Biżuteria
- Wellness & SPA
- Eventy
- Moda
Jednak czy pomniejsze marki nie mogą korzystać z opcji premium? Wręcz przeciwnie. Wszystko zależy od „tone of voice” marki. Dla firm, które stawiają na ekologię, lepiej sprawdzą się papierowe torby kraft, natomiast wysokiej klasy hotel może jak najbardziej pokusić się o uszlachetniane ulotki czy broszury. Produkty premium są dla każdej branży, która stawia na wysoką jakość i efekt wow.