15.06.2022
Reklama wewnętrzna

Poznaj 3 najczęstsze przyczyny remodelingu przestrzeni sklepowej

Kiedy należy przeprowadzić remodeling

Czy wiesz, że odświeżanie wyglądu sklepu, marketu czy też punktu obsługi klienta powinno odbywać się cyklicznie? Remodeling przestrzeni sklepowej lub usługowej pozwala sprostać oczekiwaniom klientów i dopasować wystrój do aktualnych trendów. Co możesz zyskać dzięki remodelingowi i kiedy warto go przeprowadzić?

Najczęstsze przyczyny remodelingu przestrzeni sklepowej

 

remodeling - zmiana promocji

Remodeling przestrzeni sklepowej, w mniejszym lub większym stopniu, przeprowadza każda firma. Zmiany najczęściej zachodzą, gdy wprowadzany jest nowy produkt lub promocja. Czasami są to drobne przeróbki, a czasami całkowita zmiana wyglądu sklepu. Oto 3 najczęstsze powody, dla których przeprowadzany jest remodeling.

 

1. Zmiana oznaczeń

Najczęstszym elementem, wymienianym w sklepach lub punktach obsługi klienta są oznaczenia — tabliczki informacyjne i wyróżniki produktów lub promocji. Dla większości klientów istotny jest prosty przekaz i czytelny system oznaczeń. Duże znaczenie przy projektowaniu tablic informacyjnych ma kolor i krój pisma, a także czytelny przekaz dopasowany do miejsca ekspozycji. Warto zadbać o to, aby poszczególne działy lub sektory były widoczne  z daleka, a nowości dobrze wyeksponowane. Czytelne oznakowanie alejek i produktów oraz, wyróżnienie promocji ułatwi segregowanie asortymentu i podniesie komfort klientów.

 

2. Zmiana komunikacji

Nowa komunikacja marketingowa i promocje naturalnie wpływają na zmiany w wyglądzie powierzchni sklepowej. Im lepiej rozwija się firma, tym częściej mogą być one konieczne. Nowe plakaty, banery, a także działy w sklepie powinny być dostosowane do aktualnej oferty i spójne z przyjętą identyfikacją wizualną. Ważne jest również umiejscowienie elementów reklamowych. O ile rozplanowanie etykiet nawigacyjnych jest dość łatwe i intuicyjne, o tyle rozmieszczenie komunikatów reklamowych powinno być przemyślane i dopasowane do zachowań i potrzeb klientów. Dla przykładu tablice z informacją o promocji warto umieszczać w miejscach ekspozycji danego towaru, a nie tylko przy wejściu do sklepu (tam klienci ich nie szukają).

 

3. Zmiana asortymentu

Kolejnym powodem do odświeżenia wyglądu sklepu jest zmiana lub rozszerzenie asortymentu. W takim wypadku często wystarczy lekko przearanżować sklep, zmienić dotychczasowy ciąg komunikacyjny lub same regały i ekspozytory. Istotne jest to, aby dobrze oznaczyć zmiany, tak aby klienci z łatwością odnaleźli się w nowym układzie. Klienci często robią zakupy w pośpiechu i nie mają czasu zastanawiać się, co się zmieniło w ofercie. Przygotowując odpowiednie tablice, bannery, plakaty czy naklejki na szybę, zdecydowanie im to ułatwisz.

remodeling - zmiana wystawy sklepowej

Co to jest remodeling kompleksowy

 

Taki remodeling przeprowadzany jest rzadziej i zazwyczaj wynika ze zmiany strategii rozwoju sieci. Mowa tu o powiększaniu lub zmniejszaniu sali sprzedażowej, co niesie za sobą konieczność zamknięcia obiektu na dłużej, wymianę wyposażenia oraz prace budowlane. Na takie zmiany często decydują się sklepy z branży odzieżowej, gdzie duża powierzchnia pozwala na lepszą ekspozycję towaru, kojarzy się z luksusem i daje poczucie wyjątkowości. Zdarza się też, że sieci decydują się na zamknięcie części mniejszych sklepów – jeśli nie ma możliwości ich rozbudowy, a w ich miejsce otwierają większe, ekskluzywne salony. Przykładem takiego działania jest sieć sklepów Reserved (należących do grupy LPP). Zdecydowanie postawiono tu na jakość, nie ilość. 

W przypadku tak dużych zmian należy liczyć się zarówno z kosztami związanymi z pracami remontowymi, jak i z koniecznością czasowego zamknięcia sklepu. To często wiąże się nie tylko z utratą przychodów za czas zamknięcia, ale także z dodatkowymi wyzwaniami logistycznymi. Trzeba przetransportować dotychczasowy towar i magazynować go przez na czas remontu. Jest to szczególnie problematyczne dla sklepów z branży spożywczej lub lokali gastronomicznych. Na rynku pojawiły się  jednak firmy spieszące z pomocą sklepom, dla których stanowi przeszkodę w sprawnym przejściu przez proces remodelingu.

Przeczytaj także: Montażyści reklam – dlaczego grają w remodelingu tak ważne skrzypce.

Skoordynowany remodeling dla wymagających

 

Chcesz sprawnie zmienić aranżację lub przeprowadzić remodeling w wielu sklepach jednocześnie? Zależy Ci na sprawnym planowaniu i całościowym przeprowadzeniu prac? Chętnie podzielimy się swoją wiedzą. Od lat wspieramy największe sieci, całościowo zajmując się remodelingiem — od druku przez konfekcjonowanie aż do błyskawicznego, skoordynowanego montażu. Wiemy, jak sprawnie przeprowadzić przebudowę na terenie całego kraju. Dobieramy optymalne podłoża i technologie druku i precyzyjnie montujemy wszystkie elementy. Koordynujemy prace i dbamy o to, by przeprowadzić remodeling bez zaburzania pracy sklepów. Daj znać, jeśli szukasz zaufanego partnera, który wie, jak ułatwić Ci pracę: offer@coloursfactory.pl