29.03.2023
Reklama zewnętrzna

Reklama na przystankach, czyli o tym, jak wykorzystać ją do promocji własnej firmy

Przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów to ogromne wyzwanie dla reklamodawców. Nawet spersonalizowane, wysoce spersonalizowane reklamy są bezużyteczne, jeśli odbiorca ich nie dostrzeże, dlatego miejsca, takie jak przystanki tramwajowe czy autobusowe, w których ludzie muszą czekać, są idealne do reklamowania własnej firmy czy produktów. Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać wiaty przystankowe do promocji.

Backlight — najpopularniejsza forma reklamy w wiatach przystankowych

Reklama backlightowa jest szczególnie często wykorzystywana do promocji na przystankach komunikacji miejskiej. Te wielkoformatowe podświetlane plakaty cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem. Dzięki użyciu specjalnego materiału cechuje je wysoka skuteczność, gdyż są widoczne zarówno w dzień jak i w nocy. Dodatkowo, dzięki swoim rozmiarom, backlighty dają możliwość dodatkowych opcji kontaktu, takich jak kody QR czy adresy internetowe. Ich popularność wśród reklamodawców wynika również ze stosunkowo niskiego kosztu i możliwości ich wykorzystania na szeroką skalę. Co więcej, badania rynku pokazują, że konsumenci postrzegają reklamę plakatową jako bardziej sympatyczną w porównaniu z reklamą telewizyjną, radiową i prasową.  Tworząc swoje materiały reklamowe wykorzystywane przy wiatach przystankowych, zadbaj o design i wysoką rozdzielczość grafiki. Zapewni to maksymalny efekt i na pewno przyciągnie uwagę oczekujących.

Inne formy reklamy wykorzystywane na przystankach

Jednak backlight to nie jedyna forma promocji, którą możesz zastosować, używając do tego przystanki komunikacji miejskiej. Przedstawiamy również inne możliwości.

Plakaty 

Dobrą i często wykorzystywaną formą promocji na przystankach tramwajowych czy autobusowych są również plakaty reklamowe. Cechuje je wyjątkowa uniwersalność, dzięki temu, że ą dostępne są w wielu formatach. Oznacza to, że możesz skorzystać z reklamy plakatowej w wielu sytuacjach, nawet przy mniejszych nakładach finansowych na reklamę. Wiele wiat przystankowych ma również specjalnie wyznaczone miejsce na mniejsze plakaty reklamowe, co tylko ułatwia wykorzystanie tego rodzaju promocji.

Ulotki

Kiedy myślisz o reklamie na wiatach przystankowych, prawdopodobnie myślisz o wielkoformatowych plakatach. Jednak przystanki komunikacji miejskiej są też świetnym miejscem na prowadzenie mniejszych działań promocyjnych, ale na szeroką skalę. Jako że skupiają one wielu przechodniów, jest to doskonały punkt do rozdawania np. ulotek. Dając swoje materiały reklamowe osobom wsiadającym do środków transportu publicznego, masz większe szanse, że zostaną one wzięte i przeczytane. Bo czy nie warto zerknąć na otrzymaną ulotkę, tym bardziej gdy ma się czas podczas podróży?

Gazetki reklamowe

Jeszcze lepszą formą promocji, do której możesz wykorzystać przystanki komunikacji miejskiej, są gazetki reklamowe. Rozdawane w takim miejscu mają o wiele większą szansę, że zostaną przeczytane, a co ważniejsze zapamiętane. Co więcej, wielu ludzi lubi darmowe gazetki, ponieważ umilają im one czas spędzony w podróży. Warto więc wykorzystać ten moment, tworząc ciekawą i rzetelną gazetkę reklamową, która przyciągnie do Ciebie potencjalnych klientów.

Dlaczego warto skorzystać z reklamy na przystankach komunikacji miejskiej

Ponieważ linie autobusowe czy tramwajowe przebiegają przez główne części miasta, wiata przystankowa zapewnia przede wszystkim dobrą widoczność. Z transportu publicznego korzystają zarówno młodzi, jak i starsi, niezależnie od tego, czy pracują zawodowo, czy wybierają się do miasta na zakupy. Umieszczając swoją reklamę na przystankach, uzyskujesz dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, backlightowa czy plakatowa reklama należy do form reklamy wielkoformatowej. Oznacza to, że masz dużo przestrzeni do zaprojektowania swojego przekazu. Możesz więc to zrobić tak, aby był wyjątkowo ciekawy i zawierał wszystkie najważniejsze dla odbiorcy informacje.