08.02.2023
wizytówka
Druk reklamowy

Wizytówki — porady i inspiracje

W obecnych, cyfrowych, czasach, pewnie wiele osób zastanawia się, czy klasyczne wizytówki nadal mają zastosowanie i czy z warto je drukować. Zdecydowanie tak, ponieważ wizytówka sprawia, że ​​krótkie spotkanie może przerodzić się w długotrwały kontakt biznesowy. Wizytówki nadal są używane w świecie biznesu i świadczą o prestiżu osób z nich korzystających. Dowiedz się, kiedy warto korzystać z wizytówek i jak je zaprojektować, aby zostać zapamiętanym.

Wręczenie wizytówki to coś więcej niż tylko wymiana adresami kontaktowymi, ponieważ dajesz ją osobiście, patrząc drugiej osobie w oczy. Oznacza to, że spotykacie się na zupełnie innym poziomie niż podczas wymiany maili czy nawet rozmowy telefonicznej. Ponadto wizytówki oferują odbiorcy wrażenia dotykowe. Może on je dotknąć i poczuć, że jest wykonana z wysokiej jakości tektury. Pozostawia to pozytywne wrażenie i jednocześnie oddziałuje się na kilka zmysłów.

wizytówka

Kiedy warto korzystać z wizytówek

Wizytówki są szczególnie przydatne na wszelkich spotkaniach branżowych czy targach. Istotny jest personalny kontakt z potencjalnym klientem czy partnerem biznesowym. Wręczenie wizytówki to swoistego rodzaju zakończenie rozmowy w danej chwili i obietnica ponownego kontaktu, czy sygnał, że możecie wrócić do tematów w bardziej sprzyjających warunkach. Jednak wiedza o tym, kiedy wręczyć wizytówkę, jest nauką samą w sobie. Jeśli podasz ją zbyt wcześnie, szybko staniesz się natrętny. Jeśli jednak będziesz czekać zbyt długo, możesz przegapić okazję. 

Nie ma ogólnej odpowiedzi na pytanie, kiedy jest idealny moment na wręczenie wizytówki, ponieważ zawsze zależy to od konkretnej sytuacji, jednak dzięki naszym wskazówkom dotyczącym etykiety, możesz uniknąć kilku błędów. Jeśli odwiedzasz firmę po raz pierwszy i nie jesteś jeszcze tam znany, najlepiej oddaj swoją wizytówkę w recepcji lub przynajmniej przygotuj ją. Jeśli zostaniesz przedstawiony obecnym osobom na imprezie lub spotkaniu, lepiej poczekać z wyciągnięciem wizytówki do końca imprezy. Wystarczy, że przekażesz ją tylko tym, z którymi odbyła się dłuższa rozmowa. Zawsze warto mieć wydrukowane wizytówki, ponieważ możesz mieć wiele przypadkowych okazji do wręczenia ich potencjalnemu klientowi lub partnerowi biznesowemu.

Jak zapaść w pamięć, czyli wszystko o designie

Wyrazista tożsamość jest obecnie niezbędna dla każdej firmy. Jednolity design produktów firmy bezpośrednio przyczynia się do jej rozpoznawalności i budowania zaufania, dlatego też nie należy zostawiać druku wizytówek przypadkowi. Profesjonalnie zaprojektowana wizytówka to sztandarowy produkt każdego pracownika firmy, który zostawi trwałe wrażenie na każdym kliencie. Czasem warto również pójść o krok dalej i stworzyć wyjątkowy i oryginalny projekt. Zobacz 6 niezwykłych inspiracji, które mogą stać się impulsem do stworzenia własnych niezwykłych wizytówek.

1. Geometryczne kształty

Projekt brandingu stworzony dla firmy Panzura to przykład Innowacyjnego, kreatywnego i ambitnego podejścia do designu. Intensywne kolory i kształty geometryczne nadają nowoczesny wygląd i tworzą oryginalne i ciekawe wizytówki. 

wizytówka designCopyright: Chelsey Farris

2. Czerń i biel

Te czarno białe wizytówki zachwycają swoją artystyczną naturą. W tym projekcie prostota łączy się z artyzmem i razem tworzą branding godny zapamiętania.

wizytówka designCopyright: Muhammad Refaat

3. Tylko dwa kolory

Projekt, który powstał dla marki oh, feel jest zmysłowy i wolny od wulgarnych obrazów i bezpośrednich skojarzeń. Użyte kolory są mocne, ale ich połączenie jest delikatne i sprawia bardzo sensualne wrażenie.

wizytówka designCopyright: Elena Dushina

4. Nowoczesny styl retro

Styl retro powraca i to w jeszcze lepszej odsłonie. Te stylizowane wizytówki wpasowują się we współczesne trendy. Użyte kolory i motyw są charakterystyczne dla stylu retro i pięknie się prezentują.

wizytówka designCopyright: Alicorn Design

5. Delikatny gradient

Jak nadać prostemu projektowi odrobiny pazura? Używając gradientu. Ten delikatny kolor na wizytówkach sprawia, że z prostoty rodzi się kreatywny i niezwykły design.

wizytówka designCopyright: César Roa

6. Z kodem QR

Użycie kodu QR na wizytówkach to bardzo nowoczesny pomysł. Pozwala on w łatwy sposób znaleźć wszelkie informacje na temat firmy. W połączeniu z ciekawym projektem wizytówki daje wyjątkowy design.

wizytówka designCopyright: Qeti Apriamashvili

Nawet jeśli żyjemy w epoce cyfrowej, nie oznacza to, że wizytówki są nieważne. Menedżerowie, szefowie firm i handlowcy do dziś mają swoje spersonalizowane wizytówki. W obecnych czasach szczególnie ważne jest, aby wizytówki wykonała specjalistyczna firma, ponieważ przede wszystkim liczy się jakość. Wysoka jakość materiału wizytówki oraz zapadający w pamięć design świadczy o wysokiej randze posiadacza wizytówki. Jeśli chcesz wydrukować własne wizytówki, skontaktuj się z nami: coloursfactory.pl/kontakt/