18.10.2022
18.10.2022
Remodeling

Modny butik? Poznaj 6 zasad aranżacji małego sklepu odzieżowego.

Marzy Ci się własny designerski butik? Zastanawiasz się nad otworzeniem sklepu z modnymi ubraniami? Początki w branży odzieżowej mogą być trudne, jednak odpowiednie przygotowanie sprawi, że stworzysz renomowany sklep, który przyciągnie wielu klientów. Poznaj 6 zasad aranżacji małego sklepu odzieżowego i odnieś sukces.

Visual merchandising w sklepie odzieżowym

Jeżeli zdarzyło Ci się podziwiać wystrój różnych sklepików modowych, to wiedz, że za ich wystrojem stoi sztab specjalistów. Design przestrzeni handlowych największych modowych marek nigdy nie jest przypadkowy. Ich wygląd oparty jest na visual merchandisingu, w skład którego wchodzą takie elementy jak:

  • Wyposażenie sklepu 
  • Prezentacja asortymentu 
  • Wewnętrzna komunikacja 
  • Odczucia klientów

Warto wiedzieć, że aż 70 % decyzji zakupowych podejmowanych jest w sklepie, a 68% zakupionych produktów nie było planowanych. Oznacza to, że dzięki  odpowiedniemu visual merchandisig’owi można podnieść sprzedaż w butiku nawet o 35%. Dane te pokazują jak ważna jest aranżacja sklepu z odzieżą, i dlaczego wielkie marki przykładają tak wielką wagę do wystroju swoich butików. Jeżeli więc planujesz zaaranżować własny sklep odzieżowy, warto poznać najważniejsze jego elementy. 

butik z odzieżą męską

6 zasad aranżacji małego sklepu odzieżowego

Piękne butiki odzieżowe to zestawienie kilku elementów, które razem tworzą niezapomnianą całość. Poznaj 6 najważniejszych zasad aranżacji małego sklepu odzieżowego i stwórz wyjątkową przestrzeń dla swoich klientów.

1. Twórz unikalne doświadczenia

Twoim podstawowym celem powinno być stworzenie dla klienta komfortowego miejsca, które sprawi, że będzie on chciał spędzać czas w Twoim sklepie. Przestrzeń, w której poruszają się kupujący, musi oferować im wystarczająco dużo swobody oraz być atrakcyjna. Wszystko to wymaga profesjonalnego podejścia, dlatego projektując swój butik, warto wziąć pod uwagę kilka czynników, takich jak na przykład szerokość korytarzy, położenie przymierzalni czy kas. Kolejnym krokiem jest dobór mebli i dodatków. Wyposażenie sklepu odzieżowego nie musi być nudne. Baw się materiałami i kolorami, aby stworzyć wyjątkowe i intrygujące miejsce. 

mały sklep odzieżowy

2. Wyeksponuj swoje produkty

Sprzedawane w Twoim sklepie ubrania mają swoją tożsamość i niepowtarzalny styl, który warto podkreślić i zaprezentować. Układ sklepu odgrywa zatem kluczową rolę w wyróżnieniu Twoich produktów. Klient nie tylko musi zauważyć dostępny towar, ale również utożsamiać się z nim i chcieć go posiadać. Półki, wieszaki czy stoły ekspozycyjne mają bezpośredni wpływ na prezentację produktów, więc warto dobrze przemyśleć ich ustawienie oraz wygląd. W aranżacji modowych butików niezastąpiona jest również gra światła. Dzięki oświetleniu możesz stworzyć nieprzeciętną oprawę dla Twoich produktów. 

3. Nie zapomnij o witrynie sklepowej

Witryna sklepowa to jedna z najważniejszych wizytówek Twojego butiku. Jedno spojrzenie w okno sklepu, powinno wystarczyć, aby potencjalny klient zwolnił i przyjrzał się oferowanym przez Ciebie produktom. Dobra wystawa to taka, która zachęca do wejścia, a jednocześnie jest swoistą obietnicą, tego co odwiedzający znajdzie w środku. Zadbaj więc, aby Twoja witryna sklepowa była piękna i interesująca. Zaprezentuj w niej odzież z najnowszej kolekcji, z których stworzysz oryginalne zestawy. Najnowsze dodatki i akcesoria również powinny znaleźć swoje miejsce w Twojej witrynie.

witryna sklepowa

4. Dobierz wystrój do tożsamości marki

Przedmioty modowe, które sprzedajesz, odzwierciedlają styl i osobowość Twojej marki. Tak samo powinno być z designem Twojego sklepu. Wybór odpowiednich materiałów i kolorów jest niezbędny do stworzenia atmosfery zgodnej ze sprzedawanymi przedmiotami. Zanim więc zaczniesz malować ściany i kupować meble sklepowe zastanów się, jaki efekt chcesz osiągnąć. Możesz urządzić minimalistyczny i elegancki butik lub postawić na oryginalny i efektowny show room. Pamiętaj jednak, aby wystrój Twojego sklepu nie przyćmił oferowanych przez Ciebie produktów.

5. Zadbaj o komunikację wewnętrzną 

Jednym z elementów visual merchandisignu jest reklama wewnętrzna. Oryginalne materiały promocyjne, które nierozerwalnie łączą się z wizją Twojej marki, są uzupełnieniem designu Twojego sklepu i mogą zapewnić efekt WOW. Fototapety, naklejki podłogowe czy napisy przestrzenne dodadzą charakteru każdej powierzchni handlowej. Pamiętaj jednak, że muszą one pasować do Twoich produktów. Dobierz materiały, kształty i ich wielkości, tak aby najlepiej podkreślały walory wizualne twojego sklepu. Wszystko powinno być również zgodne z identyfikacją wizualną marki. 

reklama 30%

6. Nie bój się nowości i oryginalności

Sklepy odzieżowe nieustannie prześcigają się w wymyślaniu nowych pomysłów, jeśli chodzi o aranżację wnętrz. Obszary sprzedaży stają się spektaklami oryginalności i designu. Właściwa aranżacja Twojego sklepu z odzieżą jest więc niezbędnym krokiem na drodze do jego komercyjnego sukcesu. Kupujący oczekują czegoś więcej niż tylko funkcjonalnej przestrzeni. Zorganizuj swój sklep w taki sposób, aby przyciągał wzrok każdego klienta i zapewnił mu niezapomniane przeżycia.

 

Projektując swój sklep odzieżowy, odważ się wydobyć wyjątkową tożsamość Twojej marki poprzez układ i dekorację. Czasami wystarczy drobny remodeling sklepu, żeby osiągnąć spektakularne efekty. Wystrój małego butiku to sztuka i funkcjonalność w jednym. Nie bój się eksperymentować, czerp inspirację i ucz się od najlepszych, a stworzysz świetnie prosperujący sklep odzieżowy.

magdalena.szafranska

Ostatnie artykuły