Opakowanie opakowaniu nierówne. Poznaj różne rodzaje pudełek i ich zastosowanie
Opakowania to bardzo ważny element procesu produkcji i sprzedaży produktów. Odpowiednio zaprojektowane pudełko może przyciągnąć uwagę klientów i wpłynąć pozytywnie na wizerunek marki. Jednak rodzajów opakowań jest wiele. Jak więc zdecydować, które opakowanie najlepiej sprawdzi się dla naszego produktu? Poznaj różne rodzaje opakowań i ich zastosowania, aby dokonać najlepszego wyboru.
Opakowania i ich zastosowanie
Główną rolą opakowania jest ochrona produktu, ale to nie jedyne jego zadanie. Pudełka służą również jako nośnik reklamy, pozwalając producentom promować swoje produkty za pomocą przyciągających wzrok grafik. Właściwe opakowanie umożliwia również uporządkowane układanie przedmiotów na półkach sklepowych czy szybkie i łatwe pakowanie produktów dla klientów. Aby właściwie wybrać opakowanie dla własnego biznesu, warto poznać dostępne rodzaje i ich zastosowanie.
Pudełka produktowe, fasonowe i prezentowe
-
- Opakowanie dno-wieczko — ten rodzaj pudełka charakteryzuje się swoją konstrukcją. Ich największą zaletą jest to, że zamyka się je za pomocą pokrywy, która jest osobnym elementem dwuczęściowego zestawu. Pudełko dno-wieczko świetnie sprawdzają się w kawiarniach, restauracjach i cukierniach. Bez problemu można je również wykorzystać w butikach odzieżowych oraz w sklepach z pamiątkami czy rękodziełem.
- Opakowania produktowe z zawieszką — jest to specjalne pudełko produktowe, posiadające dodatkowo zawieszkę, co pozwala na zawieszenie go na specjalnym wieszaku sklepowym. Zwykle stosuje się je w branży elektronicznej, do pakowania wszelkiego rodzaju małych akcesoriów. Jednak uniwersalna natura tego opakowania sprawia, że można je wykorzystać w praktycznie każdej branży.
- Pudełko z rozetą — to efektowne opakowanie, którego zamknięci tworzy trójwymiarowy kształt, świetnie sprawdzi się w sklepach czy butikach z wymagającą klientelą. Opakowania te są łatwe w składaniu, a klejenie w dwóch miejscach zapewnia im trwałość. Co więcej, oryginalne zamykanie pudełka jest bardzo efektowne. Opakowania z rozetą są bardzo popularne w branży kosmetycznej, ale można je także stosować w innych branżach, np. do pakowania biżuterii czy upominków.
- Pudełko fasonowe — to opakowanie, które jest dostosowane do konkretnych wymiarów produktu. Wyróżnia je solidna konstrukcja, a ich największą zaletą jest to, że są łatwe w składaniu oraz posiadają poręczne bezklejowe zamknięcie. Te uniwersalne pudełka możesz zadrukować dowolną grafiką, dlatego jest to rozwiązanie idealne dla wszelkich firm. Pudełka fasonowe świetnie sprawdzają się do pakowania kosmetyków, czy przedmiotów luksusowych.
- Pudełko samozamykające — ten rodzaj pudełka jest alternatywą dla tradycyjnego pudełka fasonowego lub pudełka typu dno-wieczko. Jego największą zaletą jest fakt, że można je składać bez użycia kleju. Wygodne zamykanie sprawia, że jest ono świetnym rozwiązaniem dla kawiarni czy restauracji pakujących jedzenie na wynos.
Płaskie pudełka
- Pudełko kieszonka — jest to płaskie opakowanie, które idealnie nadaje się do zapakowania zaproszeń, voucherów czy biletów. Jego największą zaletą jest podręczny rozmiar oraz klejenie w dwóch miejscach, które zapewnia łatwe składanie. Co więcej, jest ono świetną alternatywą dla tradycyjnych kopert, ponieważ jest trwalsze i daje możliwość personalizowanego nadruku.
- Pudełko typu poduszka — to małe opakowanie, które najczęściej stosuje się do pakowania małych produktów takich jak biżuteria, mała elektronika czy produkty hand made.
Surowiec na miarę Twojej firmy
Wybór opakowania to tylko połowa sukcesu. Po podjęciu decyzji należy zdecydować się również na surowiec, który najlepiej ochroni Twoje produkty. Do wyboru masz:
- Kraftliner, brązowy 250 g — jest to karton wykonany w 70% z włókien pierwotnych i w 30% z włókien z recyklingu, który charakteryzuje się wysoką odpornością. Świetnie sprawdza się, m.in. do pakowania produktów spożywczych i przemysłowych oraz do produkcji kopert i torebek.
- GC1 Neo Board 300 g — są to wysokiej jakości kartony z powlekanym białym spodem. Jako że przeznaczone są do obustronnego zadruku, szczególnie doceniane są w branży kosmetycznej czy farmaceutycznej.
- GC1 Rubicon 290 g — ten biały z obu stron karton świetnie nadaje się do opakowań premium
- karton GC2 Alaska 330 g — jest to karton o podwyższonej sztywności i grubości, dzięki czemu doskonale nadaje się na pudełka produktowe.
- Ovaro 350 g — jego jednolity odcień brązu oraz gładkość sprawiają, że idealnie sprawdza się do projektów z zadrukiem obustronnym oraz uszlachetnieniami. Co więcej, jest niezastąpiony w przypadku opakowań transportowych i zbiorczych,
- karton Custom Kote 345 g — jest to biało-brązowy karton, który cechuje się bardzo dużą sztywnością. Szczególnie dobrze sprawdza się do produkcji opakowań dla cięższych przedmiotów.
Dodaj blasku swoim opakowaniom
Mając już wybrany rodzaj opakowania i surowiec, z którego zostanie wykonane, przyszedł czas, aby przygotować odpowiedni projekt graficzny, który trafi z przekazem do Twoich klientów. W tym momencie ważne jest również zaplanowanie, i umieszczenie ich w projekcie, dodatkowych elementów, które mają znaczący wpływ na wygląd końcowy Twojego pudełka. Mowa tu o uszlachetnieniach. W przypadku opakowań najczęściej korzysta się z tych 3 możliwości:
- Lakier jednostronny UV mat i połysk — pokryj całe opakowanie specjalnym lakierem UV i uzyskaj efekt rozświetlenia lub zmatowienia. Dzięki lakierowi UV Twoje opakowanie zyska odpowiedni charakter i wyrazi charakter marki.
- Lakier wybiórczy UV mat i połysk — zdecyduj się na użycie lakieru UV tylko do podkreślenia najważniejszych elementów swojego opakowania. Niezależnie od tego czy będzie to lakier matowy, czy błyszczący, nada on Twoim opakowaniom oryginalny i niezastąpiony charakter.
- Wykończenie soft touch — jest to opcja dla tych, którzy pragną wzmocnić wrażenia dotykowe u swoich klientów. Opakowania pokryte folią soft touch lub lakierem dyspersyjnym soft touch są miłe w dotyku, dzięki czemu zaskakują i zachwycają klientów.
Tworząc opakowania dla swojej firmy, warto być w stałym kontakcie ze swoją drukarnią. To ona najlepiej pomoże i doradzi w sprawie doboru uszlachetnień i surowców. Jeżeli planujesz wydrukować własne pudełka i potrzebujesz profesjonalnej porady, skontaktuj się z nami: offer@coloursfactory.pl
Zobacz również: Jak dobrze zaprojektować opakowanie produktowe