25.10.2022
25.10.2022
Reklama zewnętrzna
reklama zewnętrzna - różne rodzaje

Reklama outdoor. Poznaj 4 najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej

OOH! Reklamy outdoor, które zwiększą rozpoznawalność Twojej marki.

Reklama outdoor, znana również jako reklama OOH (out-of-home), jest świetnym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Kreatywne plakaty, wielkie billboardy czy krzykliwe bannery to analogowi kuzyni reklamy cyfrowej. Poznaj najpopularniejsze formy i nośniki reklamy zewnętrznej i wykorzystaj OOH do promocji własnej firmy.

Wybierz swój OOH — formy reklamy zewnętrznej 

Reklama zewnętrzna jest wszechobecna. Spacerując ulicami miast czy pędząc po autostradzie, jesteś w stanie dostrzec jej najróżniejsze formy. Jedynym ograniczeniem dla reklamy outdoor jest zabudowa miejska i wyobraźnia reklamodawcy. Jakie formy reklamy zewnętrznej widujemy najczęściej? 

plakat

Na ulicach miast najczęściej widzimy słupy reklamowe, plakaty i billboardy, a nocą nasz wzrok przyciągną backlighty. Jeżeli jednak przyjrzysz się dokładniej, dostrzeżesz o wiele więcej przykładów OOH. Reklama na autobusach i innych środkach transportu, oklejone przystanki tramwajowe czy neonowe napisy to również powszechne formy reklamy zewnętrznej. Do tej listy warto również dodać wyświetlacze cyfrowe, bannery czy potykacze. Reklama outdoor daje wiele możliwości i sposobów promocji Twojej firmy, dlatego nadal jest taka popularna. 

plakat

Podsumowując, reklama zewnętrzna obejmuje wszelkie materiały reklamowe umieszczane w przestrzeni publicznej, od papierowych plakatów po instalacje cyfrowe. Firmy, które wykorzystują reklamę zewnętrzną  jako metodę marketingową, czerpią wiele korzyści, ponieważ ta forma dociera do odbiorców. Co więcej, OOH pozytywnie wpływa na świadomość i wizerunek marki. Dzięki właściwemu rozmieszczeniu materiałów reklamowych w przestrzeni publicznej możesz stworzyć okazję do  wielokrotnych  kontaktów potencjalnych klientów z Twoją firmą.  

OOH — najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej

Planując reklamę zewnętrzną, warto poznać dostępne możliwości. Poznaj najpopularniejsze rodzaje reklamy outdoorowej.

Billboardy

Ze względu na swoje rozmiary, reklama billboardowa daje duże pole do kreatywności. Jej największą zaletą jest to, że dociera do bardzo szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców. Billboardy reklamowe mogą być dodatkowo podświetlone, tak aby przekaz reklamowy był doskonale widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy. Możesz również pokusić się o billboardy 3D, które wyróżnią Twój przekaz. Wykorzystaj swoją kreatywność, aby wyróżnić się na tle konkurencji i realizować skuteczną strategię marketingu zewnętrznego.

billboard

Banery

Baner jest jedną z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej ze względu na łatwość jej wykorzystania w przestrzeni miejskiej. Swój baner możesz umieścić na budynkach czy ogrodzeniach, ale także na mostach, płotach, w tunelach oraz na wielu innych płaskich powierzchniach. Projektując swój baner, możesz dobrać do miejsca, dzięki możliwości dostosowania jego wielkości i rodzaju zadruku (jednostronny lub dwustronny). Jeśli natomiast szukasz nośnika reklamowego, który będzie reklamą firmy 24/7 to wybierz banery odblaskowe, które wykonane są ze specjalnego materiału widocznego również w nocy.

Backlight

Backlight to specjalne podłoże, które doskonale sprawdza się na tablice reklamowe podświetlane od tyłu. Jego największą zaletą jest to, że przepuszcza on światło, perfekcyjnie oddając kolory i szczegóły obrazu. Drukując swój projekt na podłożu backlight, uzyskasz reklamę, która będzie świetnie widoczna zarówno w dzień, jak i w nocy. 

backlight Napisy przestrzenne

Logotypy i napisy przestrzenne to bardzo efektowna forma reklamy i promocji. Ciekawy font i właściwy kolor przyciągną uwagę odbiorcy i sprawiają, że Twoja reklama jest widoczna nawet z daleka. Litery reklamowe montuje się najczęściej na elewacjach budynków i nad drzwiami wejściowymi. Napisy przestrzenne są bardzo efektowne, ale możesz pokusić się o dodatkowy efekt WOW, stosując podświetlenie. Moda na stylowe neony wraca, dzięki czemu masz możliwość jeszcze lepiej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji.

 

 

magdalena.szafranska

Ostatnie artykuły