Billboardy pod kontrolą?
- Zarządzanie kampaniami billboardowymi w całej Polsce wcale nie musi być trudne.
Billboardy są wciąż jedną z najbardziej efektywnych form reklamy. Zapewniają dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwiększają rozpoznawalność marki, działają na podświadomość odbiorców. Efektywność realizowanych kampanii zależy jednak nie tylko od kreatywnego pomysłu, ale także (a może przede wszystkim) od skuteczności dotarcia przedstawianych w kampaniach informacji. Proces wyklejania tablic billboardowych ma kluczowe znaczenie dla powodzenia prowadzonych akcji. Zlecając go profesjonalnej i doświadczonej firmie możesz zyskać bezcenny spokój i czas na inne zadania.
Zapraszamy do lektury rozmowy ze Sławomirem Sławińskim – Account Managerem w Colours Factory – o programie BB System, jego funkcjach i korzyściach dla klientów.
Zacznijmy od początku: do czego dokładnie służy program?
SS: BB System to nasz autorski program do raportowania prowadzonych kampanii billbordowych. Został stworzony z myślą o możliwie szybkiej weryfikacji stanu realizacji zleceń oraz kontroli nad ekipami wyklejającymi. Kluczową jego funkcją jest możliwość śledzenia działań w czasie rzeczywistym. Wszystko, co dzieje się w danej chwili może być „wrzucone” do systemu, uwzględniając podział na kampanie, czasookres czy lokalizację tablic.
Skąd pomysł na taki system?
SS: Jednymi z najważniejszych aspektów rozwoju każdej firmy są usprawnienia. Nie inaczej było u nas. Realizujemy naprawdę sporo kampanii billboardowych obejmujących całą Polskę. Codzienne weryfikowanie postępu prac, segregowanie pozyskanych informacji, a także ich wymiana z naszymi klientami pochłaniała sporo czasu i zasobów. Szukaliśmy rozwiązania, które pomogłoby nam mieć większą kontrolę nad wykonywanymi zleceniami. Zależało nam także na szybkim dostarczaniu tych informacji zleceniodawcom. Idąc tym torem stworzyliśmy platformę BB System skupiającą wszystko w jednym miejscu, odpowiednio poukładane i posortowane. To ogromne ułatwienie pracy zarówno dla koordynatorów, ekip wyklejających, ale także dla samego klienta. W dowolnym momencie może on bowiem sprawdzić, jak wygląda realizacja danego zlecenia. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważną walutą obecnie jest informacja. Dzięki programowi wszystko jest od razu widoczne. Jesteśmy transparentni wobec klienta.
W jaki sposób system usprawnia pracę? Jakie są jego najważniejsze funkcjonalności?
SS: Cały system opiera się na dwóch elementach: serwerze, na którym umieszczane są wszystkie dane nośników objętych kampanią (specyfikacja nośnika, jego geolokalizacja, realizowane kampanie) oraz aplikacji, która pozwala przesyłać informacje z terenu. Każda ekipa jest wyposażona w smartfon, na którym zainstalowany jest BB System. Po zalogowaniu się w aplikacji, widoczne są aktualne zlecenia i nośniki, które należy wykleić. Po wyklejeniu bilbordu, ekipa jest zobowiązana do wykonania w systemie dokumentacji zdjęciowej, która jednocześnie weryfikuje położenie danego pracownika. Jeżeli np. byłby w innym miejscu – aplikacja rozpozna to i nie pozwoli mu wykonać zdjęć. Dodatkowo, ekipy mogą raportować ewentualne opóźnienia, usterki, braki w nośnikach, czy też zwyczajnie, na bieżąco informować o wszystkich najważniejszych sprawach. Bardzo ważną funkcjonalnością jest pokazywanie miniaturek bilbordów, które mają zostać wyklejone. Czasami bywa tak, że w miejscu pracy zespół ma ograniczony zasięg internetowy. Jeżeli jest w odpowiedniej lokalizacji, to aplikacja, mimo braku Internetu pozwoli na wykonanie zdjęć, umieści je w pamięci i prześle na serwer w chwili uzyskania lepszego zasięgu. W programie, dla każdego nośnika tworzona jest także karta punktu. Po pierwszej realizacji, jego lokalizacja jest automatycznie zapisywana w systemie. Koordynator ze strony Colours Factory obsługujący daną bazę nośników weryfikuje oraz zatwierdza wszystkie istotne informacje czy uwagi, które usprawnią jego obsługę w przyszłości. Osoba, która odpowiada za terminowe zrealizowanie kampanii billboardowych po stronie klienta zyskuje ogromny spokój i pewność, co do powierzonych prac. Nie musi pozyskiwać tych informacji, czekać na ich spłynięcie. Ma je w każdym momencie na wyciągnięcie ręki.
Jakie są główne korzyści, które otrzymuje klient?
SS: Dla klienta największą zaletą korzystania z programu jest możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym postępu prac w poszczególnych kampaniach. Po wykonaniu przez ekipę wyklejającą zdjęcia, data i godzina realizacji automatycznie pojawia się w systemie. Nie da się tego obejść. Klient nie jest w stanie sam fizycznie sprawdzić wszystkich billboardów rozlokowanych z reguły na dużym terenie, często w całym kraju, a dzięki systemowi zyskuje pewność co do ich wyklejenia. Tutaj nie ma szans na utajnienie bądź zakłamanie informacji. Dodatkowym atutem jest również swobodny dostęp do dokumentacji zdjęciowej w trakcie realizacji. Przykładem może być sytuacja, w której dana kampania obejmuje np. sto nośników, a w systemie zaznaczone jest wyklejenie siedemdziesięciu z nich, to klient nie musi czekać na wyklejenie pozostałych – może od razu sprawdzić te zrealizowane. W wygenerowanym raporcie znajdzie podgląd miniaturek, adresy i informacje o stanie wyklejenia tablic wraz ze zdjęciami z realizacji. System posiada także archiwum. Zapisane są w nim kampanie z trzech lat. Klient może zatem wrócić do wybranej kampanii i pobrać raporty na jej temat. Bardzo istotna jest również możliwość uelastycznienia funkcjonalności programu według potrzeb i oczekiwań klienta. Jesteśmy otwarci na sugestie i chętnie dostosowujemy się do nowych wymagań.
Na ile rozwiązanie to jest innowacyjne na rynku?
SS: W wąskiej branży reklamy zewnętrznej jesteśmy pionierami jeśli chodzi o tego typu rozwiązania. Jak już wspomniałem wcześniej – brak informacji potrafi zniszczyć nawet najlepiej zaplanowane projekty. To idealne podłoże do chaosu i utraty kontroli nad realizowanymi procesami. Staramy się robić wszystko, by obieg informacji między nami i naszymi klientami dział sprawnie i stanowił prawdziwą wartość naszej współpracy. Dążymy do tego, by dawać klientom więcej niż samą usługę druku czy montażu. Klienci bardzo to cenią, a BB System idealnie wpisuje się w nasze założenia.
Potrzebujesz więcej informacji? Napisz: offer@coloursfactory.pl